20061106

Näää

nu orkar jag inte mer. Jag har avbeställt vykorten.

Jag ska prata med facket, som skulle hört av sig för nästan en månad sedan, och kolla om de har något att tillägga. Sitter och väntar på telefon, för den jag sökte var naturligtvis inte inne. MEN RING DÅ!!!

Sedan lägger jag ner evalution. Och lägger mig och tittar i väggen. Rest in peace.

Det är inte värt sömnlösa nätter och bråk om utlagda tusenlappar i produktion av saker som är att räkna som "marknadsföringsaktiviteter", som nätt och jämt går runt. Jag behövde ju det där stora kontot som ger några tusen betalt i månaden för att leva på. I längden går det inte att leva tre pers på en lön + lite fickpengar som jag kan dra in.

Önskar jag kunde hitta någon mecenat som slängde åt mig en handfull kontakter av sitt överflöd. Eller bekostade mina produktioner. Jag vill ju hålla på, annars försvinner hela Adobe-paketet ur huvudet på mig! Macromedia-delen är redan på väg in i dimman.

Det värsta är att det tar ett par månader att starta igen, även om jag lägger företaget "vilande". Man måste från Skatteverkets synvinkel börja om helt från början. Det är bara namnet som man kan ha kvar "vilande".

Den här veckan väntar jag två intressanta samtal som kanske kan leda till något. Eller inte. Hur lång tid det tar till eventuell fast anställning har jag ingen aning om. Och jag måste ju leva fram till dess.

Så vad gör jag med min hemsida? Alla visitkort jag har lämnat ut? Förfrågningar om flera upplagor av mina vinterkort? Andra förfrågningar som jag kanske får i nästa vecka?

Jag tvättar i desperation mina roliga strumpbyxor och intalar mig att de gör sitt jobb.

Inga kommentarer: