20061002

Vad skall jag bli när jag blir stor?

Den sörjans A-kassan hade visst fått alla mina papper! Vad trött jag blir! Den stackars lilla tjejen i telefonen visste inte riktigt vad som hade blivit fel, men det var nog olika instanser som ville titta på samma papper eller nå't.

Nu har jag suttit i exakt fem timmar vid datorn och enbart uppehållit mig på www.ams.se med CV-registrering, vikariepoolregistrering och länkgenomgång. Det kan inte finnas fler jobb utlagda NÅGONSTANS på nätet, som jag inte har hittat! Och som passar mig, alltså.

På Högskolan skämtades det om att lärarna vill bli lärare, men MKV finns till för de som inte vet vad de vill bli när de blir stora. Det ligger mer i det än vad man kan tro. Jag hittar hela tiden jobb som jag inte visste fanns, men som jag är fullt kvalificerad för. Alldeles nyss sökte jag jobb som Instructional Designer på Outsmart. Informatör eller copywriter som vill bli en sådan, som tar in stora mängder information och pytsar ut lagom portioner till den som behöver ha den, typ. Ja ja, söka kan man ju alltid.

Men jag skulle vara betydligt mer avspänd om jag kunde få besked om evalutions framtid. Det här är ingenting mindre än en sträckbänk!

Inga kommentarer: