20061007

Ur led är tiden

Lördagen den sjunde oktober - jag tar upp den frodiga fuchsian, margueriterna och lobelian ur blomlådan på altanen och planterar ljungen, som stått i en kasse och väntat på att sommarplantorna skall tröttna...Nu skjuter den nya skott, och behöver nog ha lite mera jord och näring.

Jag nänns inte slänga de kasserade men prunkande blommorna, utan trycker ner dem i en annan kruka som får stå ute ännu en tid.

Novemberkaktusen som stått på balkongen hela sommaren är full av sprängfärdiga knoppar. Och det stora marguerit-trädet som jag fick till examen i juni grönskar fast blommorna har gett sig vid det här laget. Det skulle inte förvåna mig om det kommer nya blomknoppar därinne i det gröna.

Oktober - höstmånad. Regn och rusk, javisst, men 15 grader varmt. I förrgår badade jag i Vättern!

Inga kommentarer: