20061002

Korrespondens...

Man får i alla fall post när man håller på och söker jobb! Även om de flesta förstås är automatgenererade och i stort sett bara säger "tack för din ansökan".

Jag har också lite då och då anmält mig till jobb-sajter jag hittat som använder "intelligenta agenter" för att matcha min profil mot lediga jobb och skickar mail när det finns något. Nu tittade jag efter vilka jag hade anmält mig till egentligen...oops! Det var 8 stycken... Ändå var det inte ens en tredjedel av dem som fanns bland ams-sidans länkar! Hur många sådana sajter kan det finnas egentligen? Några av sidorna som det länkades till var dessutom sidor som i sin tur länkade till de andra. Konstigt att det finns några arbetslösa i Sverige.

Dessutom har jag lagt in några typ Platsjournalen på mina "favoriter" som jag kollar regelbundet, som man alltså får bläddra i själv.

Det är förfärligt väl att det finns bredband och så'nt så att man slipper betala porto för alla ansökningar man skickar! Det blir tillräckligt dyrt med de som går till vissa statliga verk osv som fortfarande vill ha ansökningarna som papper. Tre papper = dubbelt porto!

Inga kommentarer: