20060703

Hur gör man?

Det är väldigt frestande att ta till "dum blondin"-tricket i detta läget, måste jag erkänna.

Jag har fortfarande inte fått någon rätsida på mitt InDesign-installerande. Hör du det, Magister Daniel, det är inte bara du som inte begriper vad det är för fel. Nu händer alltså exakt samma grej med mitt dyrt inköpta program och jag håller på och trackar Adobes "technical support" så mycket jag orkar. Men jag orkar snart inte - JAG VILL HA MITT INDESIGN!!!

Och nu, måndag morgon, håller jag på och ringer och ringer igen men möts bara av ett konstigt upptaget-tutande. De kanske har spärrat mitt nummer för ingående samtal? Under helgen har jag noggrant studerat de anvisningar jag fått per mail och försökt göra som det står, har även konsulterat "mågen" E som är den närmaste jag har som kan snäppet mer om datorer än vi i det här hushållet, men ack nej. Nada.

Kunde det inte komma någon liten "gubbe" som bara schvipp, schvipp, fixar allt och vänligen förklarar för mig varför det inte gick, medan jag står bredvid med huvudet på sned och tror att jag förstår. Typ en Jeeves vill jag ha. Wodehouse, kom tillbaka, allt är förlåtet!!!

Men sådana finns väl inte att få tag i idag. Åtminstone inte för mycket stora pengar...

Så det blir väl att försöka med Anton på Adobe igen. Håll tummarna, alla därute.

Inga kommentarer: