20060428

En hel vecka utan Internet!

Flytta några datorer går väl an, men när det trådlösa bredbandet inte fungerar är det inte roligt. Just nu har vi en fungerande dator (alltså med Internet) men det är lite svårt att komma åt den eftersom den står i sonen T's rum. Just nu är han ute så då får man passa på. Maken skruvar IKEA på bottenplanet och jag plockar, plockar och plockar. Spikar upp tavlor, packar upp böcker...

Mitt i detta kaos hade jag ju också en tenta idag. Tror någon att jag hade hunnit läsa något alls..? Ja, faktiskt hade jag pluggat igenom allt men inte så att jag känner mig säker på att det gått vägen. Stokastiskt raster, RGB och CMYK-rymder, ICC, CTP, akromatik, moiré, fonter, vektorgrafik... Jag tycker jag borde få poäng som ens har varit i skolan de här veckorna! Jag har faktiskt inte missat en enda föreläsning - hör ni det, Magistrarna!

Dessutom har min teatergrupp på Kulturskolan genrep och föreställning nästa vecka, samtidigt som den grafiska profilen och manualen skall färdigställas och dokumenteras för redovisning på fredag. Men förhoppningsvis är det lite luftigare med tid då. Jag behöver inte åka ner till skolan förrän till redovisningen till exempel. Och jag har pratat med Tryckeriet i Hjo.

Mer om flytten med foto och allt är efterlyst av mina trogna bloggläsare, och det kommer - jag lovar! Nu måste vi bara få upp det mesta som står på golvet. Vi får nämligen celebert besök av kompisen C från skolan på Första Maj och då får det ju ändå vara hyfsat. Annars får hennes kille från Stockholm ännu fler fördomar om lantisar.