20060307

Tre saker är jag rejält trött på...

1. Efter drygt två och ett halvt år, och 125 poäng hittills, på Hlk i Jönköping är jag skoltrött. Så till den grad. Särskilt trött är jag på grupparbeten. (Har inget att göra med det nuvarande grupparbetet eller med de som jag jobbar ihop med nu - de är jättebra allihopa). I största allmänhet. Jag vill ha ett jobb! (Fick just ännu ett mail om att ett av de många jobb jag sökt var tillsatt med annan sökande.)

2. Det torra och kalla vädret som gör att jag per automatik får eksem i ansiktet när jag sitter vid datorn. Nu har jag hört att jag har flera olyckssystrar som har allt från lite sveda i kinderna till röd "tvättbjörns-mask". Min teori är att den statiska elektriciteten omkring skärmen suger åt sig skyddspartiklarna från huden. Strålningen är ju så låg numera och elallergi kan det ju inte vara eftersom jag kan vara överallt annars där vanlig el förekommer. Hänger byggplast över skärmen, behandlar med diverse salvor och försöker vara ifrån datorn så mycket som går.

3. Det här med att sälja huset, som vi hållit på med sedan i november, går mig på nerverna. Nu kommer en visning i eftermiddag, för sjätte, eller är det sjunde gången. Har tappat räkningen. Nu är det visserligen samma personer som kommer tillbaka och tittar en extra gång, men det måste ju vara städat och fräscht och lukta gott och nybakt ändå. En vanlig sketen tisdag! Men några färska tulpaner blir det inte idag, när det är neråt 10 grader kallt och jag inte har bil hemma! Inte har jag tid heller, för jag skulle ju sitta vid datorn och jobba med grupparbetet...

Inga kommentarer: