20060201

Fortsättningen på bild-problemet

Som den uppmärksamme läsaren nu har sett, har jag nu fått en bild placerad i profil-kanten. Dock inte med hjälp av Magister Johan, utan av kompisen Jättegulliga J som alltid ställer upp. Hennes blygsamhet förbjuder mig att nämna henne vid namn, men hennes blogg finns alldeles i närheten! Tack, J!

Jag har hört och märkt att fler i klassen har haft problem med någon eller några funktioner i sina bloggar. Ligger felen i mallarna eller är det tillämpningen? Har någon ett svar?

Nu kommer en liten cross-over-bloggning apropå Magister Mattias' föreläsning i webbteori häromdagen. Den som även följer bloggen "hurhamnadejaghär" vet att det även pågår en annan följetong i mitt liv för närvarande. Husförsäljning! Nu är det inte så att vi försöker sälja huset i en webbshop (lägg i varukorgen, gå till kassan...) men det finns utlagt på mäklarens website. För ett par dagar sedan fick jag ett SMS om att 398 personer hade besökt sidan. Hm, kul, tänkte jag. Då blir det många på visningarna. Antal på visningarna hittills:5. Seriöst övervägande spekulanter just nu:2. Vad blir det för CTR? Inte så imponerande... Men det räcker om det blir en kvar! Fortsättning lär följa även på denna följetong.

1 kommentar:

Eva Kihlström sa...

Tack, som sagt, alltid lika gullig!