20060126

Det vackraste...

Idag har jag unnat mig att ta en promenad i det vackra vintervädret. Hur ofta är det -8, snö och strålande sol på våra breddgrader? Samtidigt som det inte är några föreläsningar i Jönköping så att man måste sitta på bussen halva dagen?

En del människor skaffar sig hund för att "komma ut". Jag skaffade kamera. För att en Canon EOS 350d skall löna sig för mitt lilla företag måste jag nu lägga upp ett ansenligt bildarkiv att använda till min "kreativa kommunikation".

Varje gång det är bra fotoväder och jag inte har några tider att passa blir det alltså en promenad. I dag blev det en lång dito.


Ja, jag gick inte så långt - till Mullsjön som ligger ett par km hemifrån - men jag var ute länge. Jag måste ju stanna och häpna titt och tätt. Som barnen i "Narnia" ungefär. Något vackrare än solglittrande tjock rimfrost på gräs och björkar finns inte på den här sidan evigheten. En och annan vy fastnade på bild, men helhetsupplevelsen lagrar jag på den anatomiska hårddisken för att ta fram en regnig dag i mars.

Jag har kommit underfund med att jag har ett nytt favoritmotiv som jag kan ta hur många bilder som helst på. Nu när barnen har vuxit upp. Detta motiv är vatten; snö, isformationer, frost, moln, rinnande, forsande eller stillastående i små pölar...

Inga kommentarer: